Varėnos švietimo centras

Neformalusis vaikų švietimas

Choreografijos studija „Mikitukas“

Choreografijos studijoje „Mikitukas“ dėmesys skiriamas ne tik lietuvių liaudies šokių puoselėjimui, bet ir šiuolaikiniam šokiui. Mokydamiesi  šokio judesių, vaikai išmoksta valdyti savo kūną, tobulėja  jų laikysena, ritmo pojūtis ir lankstumas. Studijos šokėjai aktyviai koncertuoja, dalyvauja ne tik rajoniniuose, respublikiniuose  renginiuose, bet ir tarptautiniuose konkursuose, šventėse bei festivaliuose.  [email protected]

Vokalinė grupė

Vokalinėje grupėje  lavinami vaikų vokaliniai gebėjimai,  praplečiamas muzikinis akiratis,  lavinamas muzikinis skonis, klausa, ritmo pojūtis. Mokiniai dalyvauja įvairiuose rajoniniuose bei respublikiniuose renginiuose. [email protected]

Renginių organizatorių ir vedėjų būrelis „IMPRO“

Užsiėmimų metu  mokiniai supažindinami su pagrindiniais renginio dramaturgijos ir režisūros aspektais, renginių organizavimo metodika, formomis, kompozicija,  scenarijaus rašymo pagrindais,  renginio vedėjo meistriškumo pagrindiniais principais. Jie  veda įvairaus pobūdžio Centro bei rajoninius renginius. Būrelio programa skirta vyresnių klasių mokiniams. [email protected]

Būrelis „Žaidžiame ir vaidiname“

Šiame būrelyje vaikai žaidžia liaudies, vaidmenų, bendravimo bei judriuosius žaidimus. Didelis dėmesys  skiriamas kūrybinės vaizduotės pratimams, vaidybinėms improvizacijoms bei kalbos įgūdžių lavinimui. Mokiniai mokomi vaidinti, raiškiai deklamuoti, vaizdžiai pasakoti. Ugdomi jų sceninės kultūros įgūdžiai bei noras domėtis menine veikla. Šio būrelio programa skirta I – VI  klasių mokiniams. [email protected]

Keramikos būrelis

Būrelio užsiėmimų metu mokiniai  supažindinami su moliu, jo savybėmis, skirtingais lipdymo būdais, molio deginimo bei glazūravimo technika. Vaikai gamina įvairius keramikos gaminius, juos eksponuoja parodose, dalyvauja dailės dirbinių mugėse. [email protected]

Žaislų ir suvenyrų gamybos būrelis

Būrelyje mokiniai siuva minkštuosius žaislus bei gamina suvenyrinius darbelius. Jie mokomi saugiai  naudotis siuvėjo darbo įrankiais, priemonėmis, siūti rankomis ir siuvamąja mašina. Mokiniai  supažindinami su audiniais, jų rūšimis, savybėmis,  mokosi derinti spalvas, siuvamo žaislo brėžinį perkelti ant audinio, sukirpti, susiūti,  atlikti meninę apdailą.

Liaudies meno tradicijų būrelis

Būrelio veikla siekiama atgaivinti ir puoselėti tautines tradicijas, ieškoti naujų išraiškos būdų puošti save, kitus ir aplinką. Mokiniai mokomi dekoratyvinio siuvinėjimo, peltakiavimo, skiautinių technikos ir kilimų rišimo  pagrindų. [email protected]

Būrelis „Grožis ir stilius“

Būrelio užsiėmimų metu mokiniai supažindinami su  mados teorija, tendencijomis, stiliaus, grožio paslaptimis. Ugdomas jų meninis, estetinis skonis, gebėjimas  sukurti įvaizdį ir jį pritaikyti prie šiuolaikinio grožio etalono. [email protected]

Aksesuarų gamybos būrelis

Mokiniai mokomi gaminti papuošalus bei aksesuarus, panaudojant įvairias technikas bei medžiagas. Lavinamas jų kūrybiškumas bei estetinis skonis. Sukurti darbeliai  demonstruojami švenčių ir parodų metu. [email protected]

Meninio  konstravimo būrelis

Būrelio veiklos tikslas-vaikų kūrybiškumo ir vaizduotės ugdymas, mokymas pavaizduoti tai ką  nori, pajusti ir suvokti nuotaiką, aplinką, lavinti vaizduotę, suprasti kitų meninę kūrybą. Mokiniai  supažindinami su kompozicijos elementais  bei tapybos pagrindais. [email protected]

Kūrybos ir meno būrelis „Okeanas“

Vaikai mokomi piešti įvairiomis technikomis. Taip pat jie pina iš medienos juostelių įvairių formų krepšelius, vazeles, padėkliukus ir kt. darbelius. Mokiniai dalyvauja miesto šventėse, parodose bei mugėse. [email protected]

 Tekstilės dizaino būrelis

Užsiėmimų metu mokiniai bus mokomi megzti virbalais ir nerti vąšeliu. Jie  susipažins su verpalų įvairove, jų galimybėmis, spalviniais deriniais ir įvairiomis faktūromis. [email protected]  

Robotikos būrelis

Mokiniai  supažindinami su bendra skaitmeninių technologijų teorija, skaitmeninės įrangos panaudojimo galimybėmis  ir pritaikymu praktikoje bei interaktyviais  edukaciniais robotų konstruktoriais. Užsiėmimų metu bus ugdomi vaikų   kūrybiniai, loginio mąstymo  įgūdžiai, plėtojamas gebėjimas pastebėti, analizuoti, apibendrinti. Jie mokysis konstravimo, skaitmeninės programavimo įrangos panaudojimo galimybių. Būrelio programa skirta 8-12 metų mokiniams. [email protected]

Aviamodeliavimo būrelis

Būrelio programa padeda ugdyti būsimus konstruktorius ir tyrėjus. Čia vaikai susipažįsta su elementariomis aerodinamikos, skrydžio teorijos pradinio modeliavimo technologijomis, konstrukcinių medžiagų savybėmis, jų apdirbimo būdais bei priemonėmis, išmoksta konstruoti ir gaminti įvairius skraidančius aviamodelius. Vyresni mokiniai įgyvendina sudėtingesnius laisvo skridimo aviamodelių projektus, dalyvauja respublikinėse ir tarptautinėse aviamodelių sporto varžybose. [email protected]

Automobilininkų būrelis „Autoakimirka“

Šiame būrelyje populiarinamas  automobilių sportas, tobulinami automobilio vairavimo įgūdžiai, mokiniai supažindinami su automobilio konstrukcija, mokomi nuosekliai sudėtingėjančių technikos remonto ir priežiūros darbų, laikantis saugaus darbo taisyklių. [email protected]

Šaškių ir šachmatų  būrelis

Mokiniai išmoksta pagrindinių žaidimo šaškėmis ir šachmatais principų, subtilybių, kelia meistriškumą. Būrelyje lavinamas jų loginis mąstymas, minties greitis, skatinama vidinė drausmė. Mokiniai dalyvauja rajoninėse ir respublikinėse šaškininkų bei šachmatininkų varžybose. [email protected]

Mus rasite adresu: J. Basanavičiaus g. 9, tel. (8 310) 31 534  arba Vytauto g. 29, III aukštas, tel. (8 310) 52 394

 

 

 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Varėnos švietimo centro neformaliojo vaikų švietimo būreliuose startuoja

                         ĮTRAUKIOJO MENINIO UGDYMO PROGRAMA

                 Įgyvendinant projektą, „Pažeidžiamų vaikų socialinė įtrauktis per meną Lietuvos ir Baltarusijos pasienio regionuose“ ( Nr. ENI-LLb-1-112)  pagal 2014-2020 metų Europos kaimynystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programą, Varėnoje buvo renovuoti Varėnos Jadvygos Čiurlionytės menų mokyklos, Moksleivių kūrybos centro bei projekto partnerių Ščiučino (Baltarusija) muzikos mokyklos  pastatai.

                 Vykdant renovacijos darbus, 2019 m.  Varėnoje ir Ščiučine  buvo pradėta  įgyventi  minkštoji  projekto dalis – meno terapijos mokymai (82val.) dailės ir muzikos pedagogams bei ugdymo specialistams. Mokymus vedė Lietuvos menų terapijos asociacijos lektorės. Varėnoje mokymuose dalyvavo 13 pedagogų ir 2 ugdymo specialistai. Mokymų dalyviai buvo supažindinti su meno terapijos metodais. Pasibaigus mokymams, vasarą buvo organizuota vaikų vasaros stovykla, kurioje pedagogai  išbandė meno terapijos metodus praktikoje.                 

                 2020 m. baigiamojoje projekto konferencijoje  lektorės pristatė parengtą neformaliojo švietimo įtraukiojo meninio ugdymo programą, kuri  pagal projektinius įsipareigojimus nuo 2021 m. rugsėjo mėn.,  ne mažiau kaip 5 metus,  bus  įgyvendinama projekto partnerių mokyklose.

                 Įtraukiojo meninio ugdymo programos tikslas – pritaikant menų (dailės ir muzikos) terapijos principus ir elementus,  sudaryti sąlygas mažiau galimybių turintiems vaikams tenkinti saviraiškos poreikius, įtraukiant juos į menines veiklas, ugdant savęs pažinimą, savikontrolę, pasitikėjimą savimi ir kitais, bendravimo grupėje įgūdžius bei toleranciją.

                 Įvykus Varėnos moksleivių kūrybos centro reorganizacijai, prijungiant prie Varėnos švietimo centro,  ĮTRAUKIOJO MENINIO UGDYMO PROGRAMA

nuo rugsėjo 1 d. bus integruojama į šios įstaigos  neformaliojo vaikų švietimo būrelių: keramikos (vadovas Vidas Savilionis), vokalinės grupės (vadovė Vaida Žilinskienė), kūrybos ir meno būrelio „OKEANAS“ (vadovė Angelė Balciukevičienė), žaislų ir suvenyrų gamybos (vadovė Irena Semsienė), programas.

 

Užregistruoti vaikus į šiuos būrelius galima tel. tel. 8 (310) 52 394, adresas -Vytauto g. 29, III aukštas, metodinis kabinetas.

 

                 Plačiau apie įtraukiojo meninio ugdymo programą skaityti  čia

Varėnos švietimo centro metodininkė Irena Semsienė

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

—————————————————————————————————————————————————————————————-

                                    Jaunųjų šaškininkų sėkmė

                     

               Prabėgus vos mėnesiui nuo mokslo metų pradžios, spalio 2 d., devyni Varėnos švietimo centro  šaškių ir šachmatų būrelio jaunieji šaškininkai, jau rungėsi tradiciniame šaškių turnyre „Alytaus Mero  taurei laimėti“, Alytuje.

 Mergaičių grupėje 1-ąją vietą ir taurę iškovojo Aušrinė Nenartavičiūtė (Varėnos „Ryto“ progimn. 3A kl.). Berniukų grupėje 2-ąją vietą užėmė Dovydas Sviklas  (Varėnos „Ryto“ progimn. 3B kl.), 3-ąją  vietą iškovojo Eitvydas Balkus (Varėnos „Ryto“ progimn. 3 A kl.). Nugalėtojams buvo įteikti medaliai. Gerai žaidė ir kiti būrelio nariai. Jiems  visiems  buvo įteiktos atminimo dovanos.

                                                                                        

Šaškių ir šachmatų būrelio vadovas Tadas Tenenė

 

 

 

Akimirka po apdovanojimų (iš kairės į dešinę)
Dovydas Sviklas, Eitvydas Balkus, Aušrinė Nenartavičiūtė

------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Choreografijos studija “Mikitukas”

  „<…> Kad nekristų klumpės ir neplyštų vyžos, 

Mūza Terpsichorė palinkėti ryžos!“

 Ir to šokių mūza linki jau 30 metų!

,,Mikitukui‘‘- tai labai svarbus palinkėjimas, juk kolektyvas subrendo ir kartu kviečia pasinerti į šokio pasaulį, kur klumpės ir vyžos šokėjo kasdienybė. Daugiau nei trisdešimties metų darbo rezultatai rodo, jog kolektyvas ištobulėjo, o esamų ir buvusių šokėjų šypsenos, prisiminus kolektyvą, neleidžia pamiršti, jog šokis visuomet buvo ir bus dalis jų gyvenimo…

Dar 1992 metų rudenį šokio pasaulį išvydo mažasis ,,Mikitukas‘‘- dabar jau ilgametis Varėnos krašto  choreografinis kolektyvas. Tuomet, būdamas dar visai mažas, ,,Mikitukas‘‘ vienijo 20 mažųjų šokėjų, kurie nedrąsiai, tačiau su dideliu užsidegimu pradėjo mokytis šokio abėcėlės žingsnelių. ,,Mikitukui“ beaugant, augo ir šokio mylėtojų skaičius, šiuo metu per Varėnos  švietimo centro slenkstį žengia jau subrendęs, virš 40 narių vienijantis kolektyvas. Kiekvieną rudenį šokių studiją papildo vis nauji jaunieji šokėjai, kuriems šokių studija tampa antraisiais namais.

Nuo pat pirmųjų žingsnelių ,,Mikituką‘‘ į priekį skatinanti žengti bei šokio meno subtilybių šokėjus mokanti kolektyvo įkūrėja ir vadovė Jolanta Stankevičienė galėtų papasakoti, kaip nelengva, o kartu džiugu brandinti ,,Mikituką‘‘,  į pasaulį išleisti šokį mylinčius, visapusiškai patobulėjusius žmones. Vadovė, tai tas žmogus, kuris vienija visą kolektyvą, todėl šokėjai jaučia ne tik didžiulę pagarbą, bet ir atsakomybę neskriausti ir rūpintis mažaisiais,,Mikituko‘‘šokėjais. Ne veltui 2006 m. kolektyvo vadovė Jolanta Stankevičienė už aktyvų dalyvavimą Varėnos rajono kultūros kūrimo procese buvo apdovanota Varėnos rajono savivaldybės Kultūros premija bei Kultūros ir meno tarybos „Sidabrinės bitės“ ženklu. Šiuo metu, auginant kolektyvą, vadovei talkina  mokytoja, pati jame augusi ir šokusi nuo 5- erių metų – Viktė Petrūnina bei akomponiatorė Onutė Zacharkienė.

Kol mažasis ,,Mikitukas“ augo, kolektyve būta įvairiausių išgyvenimų, juk beaugant būna visko…  Ne visuomet šokio abėcėlė būdavo taip lengvai perprantama, daug prakaito išliejama šokiui tobulinti, todėl kartas nuo karto  juoką ir šypsenas keisdavo nuovargio ašaros, tačiau visuomet koncertų metu jas nuplaudavo šiltas žiūrovų palaikymas, o tarpusavio pasitikėjimas ir palaikymas, pagarba vadovei,  noras tobulėti ir siekti rezultato vienija kolektyvą iki šios dienos. ,,Mikituką‘‘ jungianti stipri šokio dvasia skatina žengti pirmyn, dalyvauti įvairiuose koncertuose, konkursuose, rengti pasirodymus Lietuvoje ir užsienyje.

Dabar jau trisdešimtmečio ,,Mikituko‘‘ koncertų skaičius išaugo nuo keliolikos iki keleto šimtų,  pasirodymų repertuaras taip pat labai prasiplėtė – nuo lietuvių liaudies sceninių, folklorinių iki šiuolaikinių modernių šokių. Kolektyvui ploja ne tik Varėnos, Respublikos, bet ir užsienio žiūrovai.

2016 m. M. K. Čiurlionio menų gimnazija suteikė „Mikitukui“ pačią aukščiausią, pirmąją kategoriją.

Pažymėtini pasirodymai ir pasiekimai 1992-2021 metais:

Varėnos rajone

Konkursas „Sėjau rūtą“, festivalis, kurį rengia studija „Mikitukas “- „Ties Merkio tėkme“, Dainų šventės, tradicinė  tarptautinė „Grybų šventė“, autorinis koncertas Vasario 16-osios proga, D. Tamulevičiūtės teatrų festivalio atidarymas ir uždarymas bei daugelis kitų pasirodymų.

Respublikoje

 „Lietuvos regionų dienos“, Dzūkų diena.

Nuo 1992m. kolektyvas visų organizuotų Respublikinių  moksleivių  ir Pasaulio lietuvių dainų švenčių dalyvis.

Druskininkų kurorto šventė – menų festivalis „Gera kurti kartu“.

Liaudiškų šokių festivaliai, šventės įvairiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Utenoje, Šakiuose, Tauragėje, Visagine, Birštone, Marijampolėje, Lazdijuose, Alytuje, Trakuose, respublikinis festivalis „Jaunimėlis pasišoks“ Kuršėnuose – projektas su valstybiniu dainų ir šokių ansambliu „Lietuva“ ir kt.

Užsienyje

Lenkijoje, Vokietijoje, Vengrijoje, Danijoje, Austrijoje, Estijoje, Latvijoje, Rusijoje, SPIFFS festivalis Floridoje, JAV, Ukrainoje, Turkijoje, Čekijoje, Italijoje, Bulgarijoje, Švedijoje, Slovakijoje, Kroatijoje, Makedonijoje ir kt.

Pasiekimų galerija- iškovoti diplomantų  bei laureatų vardai:

Diplomai Lietuvos vaikų ir jaunimo tautinių šokių konkurse „Aguonėlė“;

LTV laida „Mažųjų žvaigždžių valanda“- laureatas;

Diplomai Respublikiniame tautinių šokių konkurse „Pora už poros“;

Didžiajame Rusijos federacijos Kultūros ministerijos bei Kultūros ir menų universiteto rengiamame konkursiniame festivalyje „Admiraliteto kapela“- laureato diplomas;

I laipsnio diplomas -„Talentshow“  laive „Romantika“,  maršrutu Ryga-Stokholmas-Ryga;

Laureato diplomas ir žiūrovų prizas-80 kolektyvų iš įvairių šalių apjungusiame tarptautiniame vaikų ir jaunimo konkursiniame festivalyje Jaltoje (Ukraina).

I laipsnio diplomas ir Auksinės bangos statulėlė-tarptautiniame vaikų ir jaunimo kūrybos festivalyje konkurse „Volna idej“ Bulgarijoje.

Išvardyta tik dalis konkursų, kur šokėjai tapo diplomantais.

Šiuolaikiniai šokiai

Varėnos jaunimo šventėse „Maišatynė“, Varėnos moksleivių kūrybos centro organizuojamuose teatralizuotuose kalėdiniuose koncertuose, šiuolaikinio šokio festivaliuose, šventėse Lietuvoje bei užsienyje. Dalyvavo teatralizuotame labdaros-paramos koncerte „Po saule“ Alytaus mieste (renginio globėjas Marijonas Mikutavičius ).

Edukacinės programos

Kūrybinė stovykla „Menų dūzgės“- daugiafunkcinė programa, apimanti ir mokanti kelių meno rūšių (ne konkrečios vienos), šokių ir tradicijų puoselėjimo, siekiant šių dedamųjų tarpusavio sąsajos. Tai mentalinio ir motyvacinio skatinimo tobulėti, bendruomeniškai suartėti, aktyviai dalyvauti visuomeniniame gyvenime ir išmokti kelių meno rūšių, o ne apsistoti ties viena, pobūdžio dienos stovykla.

Visi paminėti pasirodymai ir pasiekimai jau 30 metų ugdo ir skatina kolektyvą tobulėti, todėl ,,Mikitukas‘‘ visuomet nori pasidalinti tuo kas juos džiugina ir sako:

Iki pasimatymo!

                                                                                      Buvusi ilgametė kolektyvo šokėja  Eglė Varanavičiūtė

Foto galerija:

——————————————————————————————————————————————-

MENŲ DŪZGĖS DARGUŽIUOSE

 

Dar viena šokių studijos tradicija tapusi, „Mikituko“ šokėjams skirta, jau antroji, dienos stovykla „Menų dūzgės“ įvyko! Vadovės Jolantos Stankevičienės vizija apie stovyklą nuo pat pradžių buvo aiški – vaikams reikia suteikti džiaugsmo, o tai padaryti geriausia kūrybos dėka. Nauji šokių stiliai, edukacinės programos – visa, ko mums reikia tokiomis sąlygomis, maksimaliai gerai atlikti savo darbą. 

„Menų dūzgės“ – daugiafunkcinė programa, apimanti ir mokanti kelių meno rūšių (ne konkrečios vienos), šokių ir tradicijų puoselėjimo, siekiant šių dedamųjų tarpusavio sąsajos. Tai mentalinio ir motyvacinio skatinimo tobulėti, bendruomeniškai suartėti, aktyviai dalyvauti visuomeniniame gyvenime ir išmokti kelių meno rūšių, ne apsistoti ties viena, pobūdžio dienos stovykla.

Šiais metais mokėmės mums naujo, šiuolaikinio šokio pradmenų padedant choreografei Karolinai Auglytei. Mums tai ne eilinė pažintis. Karolina yra profesionalių šokių kolektyvų vadovė, tokių kaip „Gama“ ir „Gelmė“. Neeilinio talento šokėja, choreografė ir vasaros šokių stovyklos „Skraidančios pėdos“ organizatorė. Šokėjai supažindinti su moderniojo šokio judesių atlikimo technika, patys atliko sudėtingus junginius ir patyrė „karčių mokslo šaknų“ skonį.

Draugiška pažintis su choreografe Greta Marija Eidulevičiene atvedė prie jau antrojo susitikimo. Tai turinti Klaipėdos universiteto choreografijos bakalaurą, Kauno technologijos universiteto pedagogo kvalifikaciją choreografė, Lizencijuota Zumba kids, junior, aqua, fitness, toning, zumbini ir strong by Zumba trenerė, šiuolaikinio šokio kolektyvo SOTE vadovė, Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokyklos choreografijos mokytoja, viena iš respublikinio šokio festivalio „Saldi druska“ ir „Saldi druska Zumba fiesta“ organizatorių. „Mikituko“ šokėjams skirti užsiėmimai, kaip ir būdinga Zumbai buvo įkvėpti Lotynų Amerikos ritmais: salsa, cumbia, merengue ir kitų pasaulio tautų šokių stiliais.

Šokių pamokos vyko visoms kolektyvo grupėms, nuo pačių mažiausių iki žinoma vyriausių. Abipusį bendradarbiavimą nuspręsta tęsti.

Stovyklautojų maitinimą patikėjome Dargužių Amatų centrui, kurio darbuotojai mums iškepė tikrą dzūkišką kugelį su nepakartojamais spirgučiais. O centro direktorė Sigita Švedė pavaišino ir tikru delikatesu, džiovintais svirpliais! Nesišlykštėkite, beveik visi šokėjai ryžosi jų paragauti. Teigė, jog skonis, kaip saulėgrąžų. Amatų centro edukacijose vaikai pynė apyrankes ir net mokėsi apie bites! Ragautas medus net ir praėjus kelioms dienos šokėjams paliko įspūdį. Dėkojame už draugystę ir pastangas, bei paaukotą savaitgalio dieną mūsų šokėjams.  

Nepakartojamai praleistas šeštadienis. Įgytos žinios viršijo visus lūkesčius.

Dar kartą, nuoširdus „ačiū“ amatininkams, choreografėms ir amatų centro direktorei Sigitai Švedei. Buvo JĖGA.

 

Šokių studijos „Mikitukas“ mokytoja Viktė Petrūnina


––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Nuo 2016-02-01 vykdytos Neformaliojo vaikų švietimo programos:

Programa „Pažink save 2″

Vaikų gyvenimo (savęs pažinimo, bendravimo, bendradarbiavimo, emocijų raiškos ir valdymo)  įgūdžių ugdymas yra gana dažna Pedagoginių psicholginių paslaugų skyriaus rekomendacija ugdymo įstaigoms, kai pateikiama išvada, įvertinus vaiko mokymosi ir elgesio sunkumus arba ugdymo įstaigų specialistams konsultuojantis dėl vaikų sunkumų. Savęs pažinimas ir gyvenimo įgūdžių tobulinimas yra aktualus ir tiems vaikams, kurie neturi jokių sutrikimų ar sunkumų, tačiau nori geriau pažinti save ir kitus, išmokti efektyviau bendrauti ir bendradarbiauti. Ši mokymų programa skirta padėti vaikams geriau pažinti save ir kitus, lavinti vaikų gyvenimo įgūdžius, apimant tiek bendravimo, tiek bendradarbiavimo su vaikais bei suaugusiais įgūdžius bei emocijų pažinimo ir valdymo įgūdžius, savęs vertinimo gerinimą. 


Programa „Mokomės mokytis 2″

Kiekvienais mokslo metais vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius siekia apie 150 ir jiems Pedagoginių psichologinių paslaugų skyriuje, nustatant specialiuosius ugdymosi poreikius, rekomenduojamos specialiojo pedagogo ir psichologo pagalbos. Vaikai, negaudami minėtų paslaugų, praranda galimybę ugdytis mokymosi mokytis kompetencijas, kurias šiuolaikinė švietimo sistema akcentuoja kaip lemiančias mokymosi sėkmę, vaiko įsitraukimą į ugdymosi procesą. Tai itin svarbu specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, kurių šios kompetencijos silpnos – vaikai nepasitiki savo jėgomis, stokoja noro mokytis, sunkiai geba pasirinkti jiems tinkančias mokymosi priemones bei strategijas, negeba vertinti mokymosi pažangos bei numatyti tolesnių žingsnių. Taigi ši neformalaus ugdymo programa yra orientuota į vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, mokėjimo mokytis kompetencijų stiprinimą. Bus siekiama užtikrinti, kad vaikai turėtų galimybę lavinti savo sutrikusias bei neišlavėjusias funkcijas. Programa labiau orientuota į pagalbą pradinio bei pagrindinio mokyklinio amžiaus vaikams. Įvairių veiklų metu mokiniai mokysis atminties lavinimo būdų (išmokstant naudojantis tuo būdu, kuris tam asmeniui yra geriausias – sutelkiant dėmesį, panaudojant jusles, pakartojant, struktūrizuojant, organizuojant, naudojant įsiminimo priemones, sujungiant taškus, vizualizuojant), dėmesio lavinimo strategijų (koncentracijos, paskirstymo, perkėlimo, apimties, išlaikymo, gebėjimo planuoti savo veiksmus). Išmokę įvairių mokymosi strategijų mokiniai gebės jas pritaikyti mokykloje ir kasdienėje pamokų ruošoje.


Nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. vykdoma neformaliojo vaikų švietimo programa “Savęs pažinimas”

     Vaikų gyvenimo (savęs pažinimo, bendravimo, bendradarbiavimo, emocijų raiškos ir valdymo) įgūdžių ugdymas yra gana dažna Pedagoginių psichologinių tarnybų rekomendacija ugdymo įstaigoms, kuomet pateikiama išvada, įvertinus vaiko mokymosi sunkumus arba ugdymo įstaigų specialistams konsultuojantis dėl vaikų mokymosi, elgesio, emocijų sunkumų. Savęs pažinimas ir gyvenimo įgūdžių tobulinimas yra aktualus ir tiems vaikams, kurie neturi jokių sutrikimų ar sunkumų, tačiau nori geriau pažinti save ir kitus, išmokti efektyviau bendrauti ir bendradarbiauti, naudoti efektyvias mokymosi technikas bei strategijas. Ši mokymų programa skirta padėti vaikams geriau pažinti save ir kitus, lavinti gyvenimo įgūdžius, apimant tiek bendravimo, tiek bendradarbiavimo su vaikais bei suaugusiais įgūdžius bei emocijų pažinimo ir valdymo įgūdžius, mokymosi mokytis kompetencijas bei savęs vertinimo gerinimą.

Skip to content